Thursday, April 29, 2010

Main lepas je..

Mungkin post ni quite slowpoke-kepoke, tapi tak kire, nak post jugak. Mungkin korang da tau dan sedia maklum, baru-baru ni ada satu incident meragut nyawa seorang budak lelaki 15 tahun. Sebutir peluru yang dilepaskan pegawai polis terkena kat kepala dia semasa dia lari dari peronda polis.

Alkisahnya yang aku taw, benda ni jadi area2 seksyen 11, shah alam. Remaja berkenaan (Aminulrasyid Amzah) memecut kereta proton iswara dipercayai menuju kerumahnya bila dia dikejar oleh MPV polis. 4 das tembakan dilepaskan ¯\(°_o)/¯ dan salah satunya tepat mengena kepala mangsa. Ketika itu, kawan dia yang duduk sebelah dia. Pergh..gile trauma..bayangkan kawan kau yg kena tembak terbaring atas riba kau.

Berita ni terus hot dan srsly integriti polis terus dipersoalkan. Empat anggota polis terlibat sekarang ditugaskan "desk duty" sekarang and laporan penuh dijangka keluar jumaat ni (kalu xsilap aku la)..

Yang paling aku pelik lar, as far as i know, polis tak boleh balas tembakan unless diserang dulu..kalo kes nak serbu tu maybe len. Aku taktau la ape rasionalnya nak terus tembak gitu. Aku tak rasa budak tu sempat nak lambai2 parang die kat polis. Parang ditemui dalam bonet kereta hanya lepas drama tu berakhir. So, persoalannya, ada ke polis tu diancam?. Kalo takat nak pakse die berenti, perlu ke tembak2??. Srsly, kalo takat nak pakse remaja tu berhenti whtsoever, ada banyak cara. Tu, mitsu evo leh keja..apa ada hal??..

Mangsa baru 15 tahun maybe die cuak sebab dia takde lesen kete..dats why dia lari. Dalam dunia ni, kadang orang tak bersalah pun lari. Statement awal mengatakan ada jumpa parang dalam bonet DIPERCAYAI untuk menyamun??!..tak cukup bukti rasanya nak sabitkan dakwaan tu. Mane tau ahli keluarga dia nak menebas lalang ke apa ke (aku petik dari blogger len..tq)..

As conclusion, aku memang sangat2 tak setujulah dengan tindakan terburu2 ni..murah sangat ke nyawa seseorang sampai perlu ditamatkan dengan sebutir peluru??
mintak sangat2lah laporan penuh dibuat dengan telus..jangan nak selindung @ backup sesama sendiri.

noty2: peguan yang mewakili kawan mangsa is Gobind Singh Deo??..hehehe*angkat2 kening*


No comments:

Post a Comment

Your comment is much appreciated. Thanks :)