Sunday, August 22, 2010

Salam Ramadhan Al-Mubarak

Hallo all..Gute nacht! (Bende nih? Takpe nanti aku citer..stay tune)..

Welkem welkem and welkem again to my blog bersawang tak kemas. Apa macam you'll?. Ada sihat? Ada batuk2 kering? Yang sakit tu pergilah jumpe tabib ye.

Actually takde apa pun berita2 panas aku nak habaq cume sekadar nak munculkan diri balik dengan post baru..T_T

Niway, sebelum aku terlupa, terbabas, eloklah aku ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan dan selamat berpuasa kepada korang semua. Jangan ponteng puasa yaw!.

Tahun ni aku dah start masuk degree kat universiti teknologi majlis amanah rakyat..sedang mengejar segulung ijazah perkomputeran netsentrik(aku pun xbrape pasti sgt tp ade programming netbeans la). Kepada korang yang berjaya teruskan degree..tahniah..yang sangkut..cuba lagi..peace :)

Dah nak masuk 2 bulan dalam amik ijazah ni, aku memang feel(bkn aku je..ramai) tough jugak amik degree. Jadual padat, assignment bergulung2..aku memang xminat wat2 assignment ni tapi da sylibus kan. Cakap pasal assignment ni, actually ada satu assignment yang cam cantik, tertarik kau memang tembam..assignment data communication. Ni die:

Wat LAN configuration consists of:

Server:
Proxy, DNS, Mail, FTP, HTTP

Kriteria: OS kena len2, kalo pakai linux kena lain2 distro..Security wise, kene implement..Waduh. Excited memang excited tapi blur2 jugak..haha. Kalau korang ada cadangan beras bernas, sila kemukakan ea..TQ


Next!..err..apa lagi nak cite ea..
HA..aku amik kursus bahasa german yaw. BergruBung!! Greeting..hehe..aku bukannya terel sangat pun, sikit2 je. Lecturer tanye pun aku tersipu2 nak jawab. BTW, name german aku ist Konrad Morgen..saya ulang:

"Mein name ist Konrad Morgen" :D

Best jugak amik bahasa german ni. Lecturer sempoi, memang besh la. Manela taw kut2 dapat kerja ngan Volkswagen one day. Ai..aku minat tol ngan satu kete VW ni..Golf GTi..kete tu kan dia.....
eh..kesitu pulak. Takpe2, aku simpan je bab tu. Kalu korang nak tanye leh je..hehe

Lagi?!..
Nak cite ape ea. Ha!..PT..korang pelajar2 mesti taw PT tu ape kan..Ni pengalaman aku berurusan dengan pt..

-website lem...
-nak kol berghejam2..asik2
"harap maaf, semua pegawai kami sedang "sibok". Sila tunggu sebentar.
Panggilan anda akan dilayan sebentar lagi".....ulang 45ratusribu kali..blerghh
-operator bagi aku no fax machine, dia suh aku kol fax machine??????
-operator..sorang suh anta surat rasmi, sorang suh anta borang..mane satu ni?. Tk prof btol..

Tula kesulitan yang dialami aku bahkan ramai lagi plajar2..hope, perbadanan memandang serius perkara ni.


Ok..banyak da meleter..back to business..aku kena prepare speech bahasa inggeris untuk BEL ni..
Chiow cincau!

Regards:
3152E8B06184DCAA296BA720E4BD41CB


noty2: jln kat klang..sangat serabut, sesak. Bile nak berubah?..

No comments:

Post a Comment

Your comment is much appreciated. Thanks :)